Kampbubbels

#Avonturenzomer2020

We hebben lang moeten wachten op duidelijkheid rond het zomerkamp. Helaas zorgen de “Kampbubbels” niet voor voldoende versoepeling van de Corona-maatregelen. Daardoor zijn wij genoodzaakt om kampen aan te passen of zelfs te annuleren.

Bevers en Welpen
De bevers en de welpen gaan dit jaar op kamp in een kampbubbel van zaterdag 11 juli t/m dinsdag 14 juli 2020. Om veilig samen te kunnen spelen, met elkaar te kunnen eten, naast elkaar te kunnen slapen en verspreiding van het virus tijdens kamp zo klein mogelijk te maken gaan we op kamp in een Kampbubbel. Binnen de kampbubbel hoef je als kind geen afstand te houden. De begeleiding houdt onderling wel afstand.

Aangezien er na de start van de kampbubbel niemand toegevoegd mag worden aan de kampbubbel, hebben we te weinig leiding om de hele week op kamp te gaan. Om deze reden hebben we besloten dat de bevers en de welpen op kamp gaan tot en met de dinsdag.

Scouts
De scouts gaan dit jaar NIET op kamp. Dat is een zeer grote teleurstelling voor iedereen. De jeugdleden hebben zich immers enorm verheugd op het kamp. De leiding had al vele voorbereidingen gedaan en stonden klaar om op kamp te gaan. Helaas is in de kampbubbel voor scouts het afstandscriterium van 1,5 meter voor iedereen van toepassing. Het sjorren van een keuken, koken van je maaltijd, de hulp van de leiding hierbij en zeker het op een verantwoorde manier slapen in de tenten is niet te doen met 1,5 meter afstand tussen iedereen.

Roverscouts
Voor de roverscouts is het nog niet duidelijk of ze op kamp gaan. Het kamp staat gepland voor het einde van de zomervakantie, waardoor er nog wat meer tijd is om de juiste beslissing te nemen. Het is de bedoeling dat de roverscouts naar België gaan.

Meer informatie
Meer informatie over scouting en het coronavirus kun je vinden op de website van Scouting Nederland of neem contact op met een van de bestuursleden of de speltakleiding.